Z cyklu: Klub Extravagance VII
Siódme spotkanie w Klubie Extravagance:
„Czego na pierwszy rzut oka nie widać w reklamie
- o czytaniu obrazów reklamowych”,
wykład poprowadzi dr Daniela Dzienniak-Pulina
16.05.2016 (poniedziałek) godz. 18.00
Dr Daniela Dzienniak-Pulina – jest pracownikiem naukowym w Zakładzie Badań Kultury
Współczesnej Instytutu Socjologii Uniwersytetu Śląskiego. Przez wiele lat obszarem badań
dr Danieli Dzienniak- Puliny była szeroko rozumiana reklam i jej społeczne oddziaływanie.
Badaczkę interesuje nie tyle, czy reklama sprzedaje efektywnie, lecz to, co sprzedaje nam
oprócz produktu. Jakie są ukryte w reklamie znaki, symbole. Jakie style życia promuje,
co mówi o nas konsumentach, jak nas widzi. Przez wiele lat z pomocą między innymi badań
semiologicznych, ale także analizy zawartości, analizy dyskursu śledziła zmiany zachodzące
w prasie, w obrazach reklamowych. Obecnie zainteresowania badawcze kierują się w stronę
fotografii i socjologii wizualnej, lecz niezmiennie w centrum jej zainteresowań pozostaje obraz.